piątek, 4 września 2009

Polish Jazz vol. 1: Warsaw Stompers - New Orlean Stompers

Polish Jazz vol. 1
Warsaw Stompers
New Orlean Stompers

Polskie Nagrania XL 0236

Henryk Majewski - trumpet
Waldemar Kurpiński - clarinet
Włodzimierz Kruszyński - clarinet
Jerzy Kowalski - trombone
Andrzej Dorawa - trombone
Dymitr Markiewicz - trombone
Wojciech Kacperski - piano
Tomasz Ochalski - piano
Włodzimierz Gulgowski - piano
Bogdan Ignatowski - banjo
Zdzisław Orłowski - bass
Tadeusz Wójcik - bass
Adam Skorupka - bass
Janusz Kozłowski - bass
Jarzy Kruszyński - bass
Marian Ząbek - drums
Mieczysław Wadecki - drums


01. Warsaw Ragtime
02. Bluesoragtime
03. Melba Rag
04. Roztańczony Kundel
05. Zabawny Charleston
06. Kas Bil Rag
07. Czarny Ląd
08. Marzenie Misia
09. Ej Przeleciał Ptaszek
10. Starzyk
11. Motywy Górlaskie
12. Gdyby Rannym Słonkiem
13. Rozbawiony Klarnet
14. Madras
15. Upał
16. Nietoperz

Cytat z okładki:

„Warszawscy Stompersi pokazali nam, czego potrafią dokonać supermuzykalni Słowianie na instrumentach z drewna i blachy. To prawdziwi arcymistrze w znakomitym sekstecie, który stosuje elastyczny „driver” i potrafi wydobyć z instrumentów niezwykle efektowne dźwięki… wszyscy razem rozwijają takie tempo „pełną parą”, że się robi gorąco.”

„Gra New Orlean Stompers stanowi nie lada przeżycie dla miłośników jazzu tradycyjnego… zespół „Stompersów” osiągnął już swój szczyt, swój ideał, indywidualne oblicze… wszystko co robił N.O.S. było bezbłędne, zarówno pod względem stylu jak i precyzji wykonawczej. Nikt jeszcze u nas nie grał jazz tradycyjnego z taką swobodą, ekspresją, techniką i idealnym strojeniem.”

„New Orlean Stompers”, rozpoczynają w szybkim tempie. Przewyższają swingiem grupy modernistyczne. Henryk Majewski – dobry trębacz, doskonałe brzmienie. Następny utwór kończy się bebopowym breakiem (Zarówno tutaj, jak chyba i w Ameryce, najlepsze zespoły dixielandowe mają często bardziej interesujące i efektowniejsze aranżacje od zwykłych zespołów nowoczesnych. Solówki są krótsze, układ bardziej urozmaicony, więcej niż jeden wątek melodyczny, część końcowa różni się od początkowej, ciekawe breaki i stoptime, zakończenia zaskakujące a układ, dzięki zastosowaniu równoczesnej improwizacji – pełniejszy. Kontrastuje to z szablonem niemal wszystkich wykonań nowoczesnego jazzu).”

Recorded in Warsaw 10/4/1959 - 12/08/1964
Foto: M. Horowic

DOWNLOAD LINK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz